Wednesday 12 October 2011

smuk film, smuk historie

Her i går så jeg filmen "Livet er smukt"!
Da den var færdig og rulleteksterne kom frem, var jeg nødt til lige at sidde lidt og komme mig over filmen med tårer i øjnene.


Originaltitel: "La Vita É Bella"
Instruktør: Roberto Benigni.


Jeg blev faktisk overrasket over den, men absolut kun positivt. Den foregår i 1930'erne, hvor Guido (Roberto Benigni) møder Dora (Nicoletta Braschi) og bliver vildt forelsket, men hun er desværre forlovet med en anden. De løber væk sammen og mange år senere har de fået en søn, på omkring 7 år. Det foregår lige omkring 2. verdenskrig og Guido og sønnen bliver sendt til en koncentrationslejr (Dora eksisterer på også at komme med). Det er her Guido prøver at beskytte sin søn mod den grusomme skæbne.


Jeg blev vildt overrasket over slutningen, men igen - positivt overrasket. Den er SÅ smuk. Se den. Og ja, livet ER smukt.


Jeg vil helt sikkert give den 6 stjerner ud af 6. Den eneste grund til jeg måske ville give den 5, ville være at Nicoletta Braschi måske ikke spiller heeeeeelt så godt. Men det kunne have været værre. 


I får lige nogle gode billeder fra filmen:




Hvad er livet for dig?

No comments:

Post a Comment