Monday 26 September 2011

Jeg vil ud og rejse. Nu. Ud og gøre en forskel.
Nogen gange, når jeg sidder på skolebænken eller sidder hjemme hos min far og ser disney channel. Eller når jeg sidder og ruller op og ned på startsiden af min facebook-profil. Eller når jeg om fredagen gang på gang kører mit dankort igennem utallige kortautomater i byen.
Når jeg tænker på disse tidspunkter, så føler jeg virkelig at jeg har spildt min tid. Ikke fordi det er helt almindeligt tidsfordriv, men fordi jeg vil ud og opleve ting og sager, få luft til hjernen. Gøre en forskel, der hvor jeg kan. Jeg vil have mit eget syn på denne store kugle, vi kalder for verden. Jeg vil være fri til at gøre det. Gøre som jeg vil, udfolde mig som jeg vil, bestemme over mit eget livssyn.
Er det for meget forlangt?

Når, men vores første AT-uge i 2g er begyndt. Vores overordnede emne er aktiv ferie og fagene er Naturgeografi og idræt. Jeg er i gruppe med Michelle, Ditte og Sanja og vores emne er blevet til Roskilde Festival! ;) Det skal nok blive sjovt, selvom i dag var 1. dag ud af 5 og vi er næsten færdige. Yes yes. Det ér jo almen tidsfordriv.

No comments:

Post a Comment