Monday 25 July 2011

Balut æg? One word: AD.

Balut æg er det klammeste jeg nogensinde har hørt om. Min storebror, Bertil, er lige hjemme et par dage og her til aften tog vi hjem til min far for at spise aftensmad. Jeg tror vi lige nåede at få den sidste bid mad indenbords, da Bertil fortalte om den filipinske delikatesse; Balut æg.
Man kan lave det på flere forskellige måder:
Et helt andeæg, som er halvt udruget. Det bliver så gravet ned i 3 uger og derefter slår man hul på toppen af det og man drikker så indholdet.
Man kan så også bare lade det ligge i de 3 uger og derefter koge det.
Er det lige ulækkert eller hvad? Hvis i vil se det, må i selv søge på det. Dog har jeg 1 råd: Søg på google og ikke på youtube eller under billeder. Det er ikke noget kønt syn.

Jeg ville bare lige dele mine brækfornemmelser med jer. Sød som jeg jo er!

Jeg kan til gengæld lige give jer en GOD video til lige at få ægget ud af tankerne:

No comments:

Post a Comment